04 juni 2013

Ett fång knoppande blomster...

Ett helt gäng knoppande blomster av min flikrabarber vill jag ge byggherrarna av vindkraftsindutrin, vilka planerar att låta bygga vindkraftverk mitt i ansiktet på hela byn Fanbyn rakt i söderläge! Läste i Länstidningen att protesterna avslagits. Detta trots att Bräcke kommuns riktlinjer säger att vindkraftverk i rakt söderläge nära intill byar inte bör ske!
Förra sommaren, när min trädgård var med i Lands Öppen Trädgård, dök en av byggherrarna upp
här i trädgården! Han presenterade sig inte, och anledningen till att jag kände igen honom beror på att jag sett hans foto på Bräcke kommuns hemsida,  som ledamot i kommunstyrelsen och ledamot i kommunfullmäktige....!

Flikrabarbern har även ett annat namn här på gården...
Vi kallar den för
kukblomman.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Mitt i ansiktet på byggherrarna :)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är för dåligt att man inte följer kommunens riktlinjer. Tråkigt om dom ska störa hemma hos er. det är verkligen ingen vacker landskapsbild , vi har massor här i Skåne.

Kram Anna

Susie på Stjärnarve... sa...

Ibland blir man bara galen på kommuner, staten, företag eller föreningar som tror att dom kan köra över gemene man utan att möta något motstånd eller få några problem. Fast problemet är nog att vi svenskar vanligtvis är ett ganska flat släkte som böjer oss lätt för "överheten"!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är för jäkligt, kalla det att vara jävig. Hoppas ni orkar överklaga så långt det går. Tyvärr går det inte alltid vår väg ändå. Jag har ett ärende uppe som vi inte varit nöjda med och det ligger kammarrätten nu. Tråkig historia.

kram Anna

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Det gäller att säga vad man tycker. Det finns alldeles för många som inte gör/vågar det.
Skall till Blåhammaren i sommar och undrar om du tar emot besök och var man i så fall hittar dig. Om du tar emot kan du väl maila mig. Du hittar adressen på min blogg.
Ha det gott
Birgitta

oliwiaKociewianka sa...

Garden exhibitionists :]

Hyrestanten sa...

Kan de verkligen gå emot kommunens riktlinjer? Borde det inte gå att överklaga isf?
Tack och lov för att du berättade vad ni brukar kalla blommorna för...annars hade jag trott att det bara var jag som hade snuskig fantasi ;)

yvonne sa...

Ja se gubbstruttar, en del tänker bara på pengar. Vi ska också få en vindpark i fejjan. Ljuden från snurrorna förstör innerörat enligt forskare! Såg att jag följt din blogg i 3år, jag har haft nätet i 4år, hahaha. Onödig trams info =) Min blogg heter boasenb.blogspot.com

Hans sa...

Underbara bilder av er flikrabarber!
Jag visste inte att den hade sådan potensial...
Tråkig historia det där med stackars Fanbyn, måste väl finnas något annat berg att ställa vindsnurrorna på?
Trevlig helg!

skogsnuvan sa...

men hua så otroligt likt! Det är inte alla som har såna grejor i trädgården minsann.

Unknown sa...

i1n76f0j08 l8j29v6v80 u3j29y5k85 y7x13y4y06 o2q68w8z36 r4b51o1h04

Related Posts with Thumbnails