26 februari 2013

Ella fyller 7 år!

Min älskade labrador Ella fyller 7 år idag! Mattes lilla gullis är precis mitt i sitt hundliv, i medelåldern. Hon är så klok och smart den här hunden och livfull och busig emellanåt, precis som det ska vara alltså. En fin och vänlig liten hundtjej som är väldigt fäst víd sin matte, och jag vid henne. Hon vet att jag helst vill att hon ska sitta stilla när jag fotograferar henne.
"Blir det bra så här, matte?"
"Ja, det blir jättebra Ella, vad fin du är!" 


Här på bilden står Ella (till höger) bredvid den nya flockmedlemmen Pia. Pia har nyligen blivit 6 månader. Jag gillar den här bilden. De står nästan exakt likadant. Man ser verkligen att den lilla tar efter de vuxna hundarna. Ella står och vädrar, samlar information om vad som händer i omgivningen.
En annan sak som jag också gillar med den här bilden är skuggorna av hundarna i snön!
Skuggorna får mig att associera till Giacometti. 

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är fantastisk på och fota dina hundar, just och fånga det där ögonblicket som försvinner så fort.
Stort grattis till Ella
Nospuss
AnnaMaria

skogsnuvan sa...

Å vilket härligt kort på damen. Hennes uppsyn är ju så fantastisk och säger så mycket.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super fina bilder på dina så vackra labbar. Namnet Ella står höst upp för min tilltänkta lilla valp som jag längtar såååå efter. En kull är på gång har jag fått besked av en uppfödare och jag står som tvåa på en gul tik.

Kram Anna

Janicke sa...

Åh så fina bilder, och häftig association till Giacometti!
Jag blir lite tårögd när jag tittar på Ella. En så ljuvlig hund. Kan riktigt känna hur härligt det måste vara att kela med henne. Med alla dina labbar.
Puss på nosen på födelsedagen!

Norregård sa...

Grattis vackra vackra Ella❤

Underbara bilder Victoria!!
Malin

Lottas Fotografi sa...

Åh, dom är tjusiga dina tjejer!
Ett stort grattis till Ella på 7-års dagen!
Hipp hipp hurra!

Anonym sa...

Such beautiful dogs and great shots!
If I could zoom more closely into Ella's eyes would I see you,Wictoria,
reflected in them?
Warmest greetings from Texas, Siggi

Unknown sa...

Åh så härliga bilder! KRAM Petra

När Annie fotograferar sa...

Så underbara bilder!!

Related Posts with Thumbnails