20 februari 2013

Rena Snurren!

Mitt på dan förra veckan i torsdags så försvann uppkopplingen till internet och telefonen och tv:n.
Popp!! Och det blev svart!
En svart ruta på tv:n, telefonen helt död och internet och mailen blev totalt livlösa. När man, som jag, är ganska beroende av internet och mailen (som nystartad företagare) blir man inte så glad. Det visade sig, syntes alltför klart, att det var något som rivit ner telefonledningen framför vår gård längs byvägen. Någon traktor som röjt snö hos någon granne, kanske? Vet inte vad som rivit ner ledningen, men att det var något stort och starkt och mäktigt är alldeles tydligt. Ledningen låg nerriven längs flera stolpar och trådarna var RENA SNURREN!
En jäkla härva, helt enkelt!
Vi ringde och anmälde och torsdagen passerade, fredagen och lördagen och söndagen och måndagen och tisdagen och på onsdagen, i dag alltså, så hade de lagat och uppkopplingen fungerade igen.

Och SE och häpna; ett intressant mail hade dykt upp just precis när jag inte kunde kolla mailen! Nåväl, det kom fram och fanns kvar i inboxen och det var ju tur. Berättar antagligen framöver vad som stod i mailet.
På bilden: för flera år sedan när jag skulle slänga en liten bit koppartråd knölade jag ihop den i handen...och såg sedan att det hade blivit en drake (eller liknande) och då kunde jag inte slänga den längre och nu har den här lilla figuren stått på ena kakelugnsfrisen i snart 10 år... på sommaren får den komma ut och lufta sig i trädgården ibland. Jag har väntat på att någon, när jag har mina trädgårdsvisningar, ska fråga vad det är förnågonting, men ännu har ingen gjort det. Kanske tror de att det är något skräp... :)

5 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Att inte den som rev ner ledningen upptäckte det!Hmmm!!
Det är klart ingen tror att det är skräp, en sån söt liten drake.....

Maj sa...

Vilken liten härlig "figur" !!

Meta sa...

Vad tråkigt för dig med trasslet med det tekniska men mail och annat. figuren kan ju symbolisera trasslet kanske. tur att det gick att laga. Krumeluren var ju häftig.
Ha en fin torsdag
kram meta

Janicke sa...

Det är du! Ready for takeoff inför ditt nya äventyr!
De där starka vingarna bär.

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails