24 februari 2013

Hundån...

En plats jag ofta besöker är Hundån. Den förändras ständigt och känslan på den här platsen är lockande. Det känns som en speciell plats. Ån drar fram genom skogen med sina kringelkrokar och bävrar, minkar, andra djur och fåglar håller till här. Säkert finns det också något skogsväsen här. Ibland simmar det svarta uttrar i vattnet... nej, någon riktig utter har jag ännu inte sett, men mina svarta labradorer gillar att bada här.
Det känns att våren är på gång. Livet sjuder under snön och doften och ljuden i skogen berättar om den efterlängtade årstiden.
En härlig tid väntar!

3 kommentarer:

gittan sa...

Vilken vacker bild! Jag förstår att du trivs där. Själv försöker jag ta en promenad längs med ån här hemma, inte lika vackert men dock / gittan

Luna Ek sa...

Fin å. Vi har också en å precis nedanför vårt hus som slingrar sig så fint och som är så spännande hela året. En iller såg jag en gång vid den lite längre upp i skogen. Jag promenerar utefter ån jämt om det bara går för snö och is. / Luna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Så härligt med en plats där våra fyrbeta vänner kan bada. vår Alvin var också en riktig tok i vatten.

kram Anna

Related Posts with Thumbnails