07 januari 2013

Hos mig, just nu...

Här, hos mig, från verandan, idag och just nu.
En dimma ligger över sjön och döljer bergen. Världen krymper när den vanliga utsikten inte längre syns. Att bo med fin utsikt kan göra att vissa vänjer sig och inte längre har förmågan att njuta av den, de ser den inte ens längre. Det tror jag är mest vanligt för personer som bott på samma ställe hela sitt liv: De ser helt enkelt inte vad de har mitt framför sina egna ögon. Kanske inte förrän utsikten försvinner, om ens då, eftersom utsikten har funnits så länge att den inte längre finns för dem.
Som ordspråket säger: man saknar inte kon förrän båset är tomt... 

8 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Så underbart vackert - och så mycket snö! Här är det barmark och sol så man får faktiskt lite vårkänning.

Meta sa...

Du har helt rätt!
Vilken härlig färg på himlen. Skulle kunna tro att någon tänt en lampa bakom den.
Kram Meta

Torprosen sa...

Du bor fantastiskt vackert!!Ingen risk att bli hemmablind där eller hur? Underbar bild!
Susanne

Lotta sa...

Fantastiskt fin ljus som du fångat såå rätt! Här är all snö borta och det är lite vårlikt:-)

Nette Cecilia sa...

härliga vinterfärger ,Nette

Godastunder-tokigaidéer sa...

Helt underbar bild, su har helt rätt i det du säger.

Kram Anna

skogsnuvan sa...

Precis så är det. Jag är en sådan som levt hela mitt liv på samma plats och det är inte alltid jag tycker att min utsikt är något särskilt. Förstår det ibland när det kommer främmande människor hit och förtjust säger "Vilken fantastisk utsikt du har". men.....vissa fina sommardagar när sjön ligger blank och morgonsolen kastar guld över åkern kan jag ändå se hur fint jag bor. Hur fint du bor vet jag.

Anonym sa...

Vilken underbar bild jag blir alldeles betagen. Vilken gåva du har. När jag tittat på dina bilder helt fantastisk. Ja är inte du ett proffs ja då vet jag inte. Tack för att du visar dina bilder. kram

Related Posts with Thumbnails