10 januari 2013

Nu är jag Egen!

Nu har jag äntligen vågat ta det där steget som jag gått och funderat över en längre tid. Efter mängder med hinder i vägen är jag äntligen i mål! Jag är min egen nu, har startat eget företag och kan jobba mestadels hemifrån. Helt underbart, suveränt, spännande och otroligt!!!
Hur det kommer att gå är ett stort frågetecken.? Men...testar jag inte så händer ingenting och det skulle inte vara roligt att ångra sig över att jag inte vågade ta steget, sedan när jag blivit gammal och allt är för sent, för sent på riktigt alltså.
Så, nu är det officiellt, jag är min egen, styr över min egen tid och kommer att leva riktigt snålt och sparsamt en tid antar jag. :)
Företaget Boije Photography är igång, Wictoria Boije, fotograf/skribent/stylist.
Så bra det känns att skriva det! :)  

30 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Grattis! Många olika känslor rusar runt i dig nu antar jag. Men som sagt man måste testa sina vingar. :-)
/ Sylvia

gittan sa...

Att våga ta steget är hälften vunnet! Och det kommer säkerligen att gå bra man måste bara tro på sig själv. Lycka till / Kram gittan (egen sedan 2 1/2 år)

Susie på Stjärnarve... sa...

GRATTIS! Som "egen företagare" i över 40 år (tillsammans med gubben) så kan jag bara säga att det är det bästa man kan göra. Viserligen kommer du ha ont om pengar, ingen semester att tala om, inget företag som tar hand om dig när/om du blir sjuk och om du skaffar anställda; ett jäkla ansvar! Men...det överskuggas helt av att du gör precis som du vill själv och är du duktig på det du gör, så är det helt underbart! Så lycka Till!!!

Nora sa...

Stort lycka till!

Carina/I Vått och Torrt sa...

Lycka till från mig med! Jag har också varit egen i måånga år och det för det mesta väldigt kul! Det är som du säger, man måste prova och funkar det inte har man ju i alla fall försökt. Det är rätt inställning. Jag köpte en blomsteraffär blott 21 år gammal typ för 100 år sen ;) ) och kunde i princip ingenting, men det funkade de med... Idag skulle jag inte varit så modig, men jag är sååå glad att jag gjorde det, so go for it!!!

Norregård sa...

Grattis!!!
Jag antar att du som jag tycker att livet ler mot Dig just nu...:))
Att ta steget är hälften vunnet!!

Kram M

Brimserier sa...


Grattis ! Det kommer säkert att gå jättebra, så fina bilder som du tar,och så trevligt o kul som du skriver.Nu har du ju bestämt dig o tagit det största steget.Lycka till.

MrsUniversum sa...

Grattis och välkommen in i gänget!

lisashus sa...

GRATTIS och lycka till med företagandet! Jag är övertygad om att du kommer att lyckas med den talangen som du har!

Lisa

Lisbeth Williams sa...

lLYCKA TILL! Klart det kommer att gå utmärkt!!!

Helena sa...

GRATTIS vad roligt!Ett STORT lycka till från mig!

skogsnuvan sa...

Så bra det känns att höra att du äntligen har gjort det.
Så bra det känns när någon som har såna förmågor som du verkligen ser till att leva på dom.
Som jag önskat att jag också gjort det men jag var för feg helt enkelt. Grattis till ditt mod.

Anonym sa...

Grattis!/Yvonne

Märit i Mariehem sa...

Grattis! Så skönt att du vågat ta klivet! Det kommer säkert att gå bra!
Dina bilder är så underbara!

Lycka till!

Anonym sa...

Stort grattis och lycka till!!! Det kommer att gå hur bra som helst! Kram Hanna

Arja sa...

Halloj!
Ett stort grattis & lycka till.
Detta fixar du galant, bara älskar ditt sätt att fota, vilka bilder!!!
kram kram Arja

Lottas Fotografi sa...

Åh GRATTIS! Så roligt! Det kommer att gå jättebra ska du se. Med din talang kommer det att gå som en dans. Jag skulle också vilja jobba med foto och ha något eget. Men jag har mycket kvar att lära. Dina bilder är däremot helt fantastiska tycker jag. Du får till ett så otroligt fint ljus i dina bilder.
Kör på och tro på dig själv! Vi andra gör det! Lycka till!
/Lotta

Norrfrids Eija sa...

Önskar dig lycka till med egna företaget. Man måste prova sina vingar om man besitter en sådan talang som du har. Tro på dej själv så ger sig resten! Jag är stolt över dej! Nu vet jag vart jag ska vända mej om jag behöver en fotograf ;) //Eija

Hans sa...

Lycka till
Som fotograf är du i varje fall suveränt bra!

Chokladvillan 1910 sa...

Grattis & lycka till ! ;)
Må så gott !
Kram Anki

Janicke sa...

Åh så härligt, varmt grattis och lycka till!

Annika Christensen sa...

Grattis och lycka till!
Jag gjorde det samma för 9 år sedan.
Man måste hoppa på tåget när det går Du vet väl att man bara ångrar det man inte gjort.
Kram
Annika

Anonym sa...

Congratulations on deciding to have your own business and all good wishes for much joy and success.
Hopefully it will allow time for your
blog because I absolutely love it.
Warm greetings, Siggi

Laila sa...

Önskar dig lycka till! Min man startade eget för drygt två år sedan och jag sköter bokföringen i hans firma! Om du behöver några råd i den vägen så hör av dig!
Ha det gott!/Laila

HomeRiver sa...

Vad spännande! Grattis och lycka till!

AK. Keramik Form-Design sa...

Så kul att du tog steget fullt ut. Önskar dig lycka till och ta det i din egen takt.

Anonym sa...

Jag blir så glad för din skull! Du kan göra konst av vilket motiv som helst, skriva underfundigt och med humor och har inrett ditt otroligt vackra hem. Klart det kommer att gå bra för dej, all lycka till dej! Kram, Mia.

Anonym sa...

Grattis Victoria! Jag är så stolt över att du skapat ett eget företag! DU har ju öga för det vackra i din omgivning! DU är värd de bästa framgångarna i framtiden!
Kramisar Annelie i Sikås

Anonym sa...

Åh vad kul!!! Grattis!!! Du är sååå duktig! Fotot här är ju jättefint o alla andra också!
Hur det än går så har du ju vågat ta steget och prova.....så du slipper ångra dig en dag som du själv skriver!!! Tror det kommer att gå väldigt bra för dig om du bara tror på dig själv!
Många kramar o lycka till!
Nettan

Randi sa...

STORT GRATTIS! Har inte riktigt hängt med, vad som hänt i bloggvärlden, men nu försöker jag ta igen lite...i alla fall!
LYCKA TILL MED DITT NYA LIV!!!
Stor kram
Randi

Related Posts with Thumbnails