30 mars 2010

Påskbilder

Idag visar jag lite påskbilder. Den gula färgen på påskliljorna kan vara lite motsträvig att fotografera. Det märkte jag efter ett tag och då var det bara att börja om från början. Snön ligger kvar på backen ute och reflekterar ljuset så bra. Fotograferade vid fönstret för att få optimalt med ljus.
En liten påsklilja


Påskharen, eller kaninen i det här fallet, sitter och ser in i kameran.
På sommaren brukar han sitta och spana ner mot dammen.


Ett litet fågelbo ligger under de små påskliljorna.


Ett stort fång färggranna tulpaner hör påsken till.
Man blir riktigt glad av de här färgerna!


Idag är det en lite speciell dag för mig. Det är min födelsedag. Ibland känner jag mig äldre än vad jag är och ibland känner jag mig yngre. Sanningen ligger antagligen någonstans däremellan, i alla fall om man ska räkna i tid. Men det är ju hur man känner sig som räknas, inte åren.


En skir, lite fladdrig, tulpan ligger och ruvar ovanpå de dekorerade äggen.





Ojsan! En koikarp som balanserar ett litet fågelbo på huvudet! Ett lite originellt påskpynt. Koien brukar också vara i trädgården på sommaren. Jag tar ofta in trädgårdspyntet i huset och dekorerar med det inne i rummen under vintern.


Och så har jag fått en Award av Lilith med bloggen skogsdoft-havsbris.blogspot.com. Tusen tack, jag blev så glad!
Awarden går ut på att berätta vad som gör en glad. Det kan vara mycket det men tar några saker. Jag blir glad av: -doften av vår. -att sitta vid dammkanten och mata koikarparna. -mina tre busiga labradorer. -gräva rabatter. -rensa det första ogräset på våren. -designa min trädgård. -plantera nyköpta perenner. -sitta på en brygga och se ljuslekarna på vattenytan. -en svart skogstjärn med vita näckrosor. -en god middag när man är jättehungrig. -leka med mina fotografier. -gå i en mossig gammal storskog.
Jag skickar vidare den här Awarden till alla er som läser detta och känner att ni också vill berätta lite vad som gläder er i tillvaron.

31 kommentarer:

Lisas torp sa...

GRATTIS på födelsedagen! Så härligt att fylla år såhär på våren när allt vaknar.

Så vackert du illustrerar påsken och den gula färgen verkade ju trivas till slut!
Otroligt vackra ägg dessutom!

Önskar dej en härligt solig födelsedag!
Kram
Lisa

bakom berget sa...

GRATTIS på födelsedagen! Vilka fina påskbilder Du har tagit. Man blir ju så glad av gult.
Och så blev jag nyfiken på den där tulpanpelargonen i ditt förra inlägg. En sån, har jag aldrig sett tidigare. Är det nåt nytt måntro?
Hoppas du får en trevlig födelsedag.
Ha det bra! Kram Åsa.

Mäster Henrik sa...

grattis på födelsedagen!! helt rätt att fira med solgult
:)
Magnus

Elisa Day sa...

Grattis! Härliga påskbilder

Sanna - My Blueberry House sa...

Härliga påskbilder. Du tar så fina foton!

Pelargoner ser jag fram emot att ställa köksfönstren, helst Mårbacka.

Lägen och vindkraftverk går inte ofta hand i hand. Det ser vi här i Östergötland där det pågår "förhandlingar" om var de ska sättas.

Grattis på födelsedagen och Glad Påsk!
Sanna

Njut i din trädgård sa...

Grattis på födelsedagen!
Vilket fint påskpynt!

Norregård sa...

Grattis på födelsedagen!!!!!
Tårta till vovvarna nu igen;o)
Underbart påskiga bilder!!!!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Ingmarie We sa...

Många gratulationer på födelsedagen! Dina påskbilder är bara så fina! Och jag tycker mycket om din trädgård och dina trädgårdsfoton.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka vackra bilder du bjuder på, tulpaner är så härligt, fint med de blandade färgerna.

Ha det gott
Kram Anna

Ruben sa...

Vilket fint öga du har för komposition!!! Finfina foton!
Glad Påsk!
/Ruben

STENLYCKA sa...

Här får du en stor födelsedagskram från mig!!
Hoppas du får en underbar dag.
Vackra bilder och den första på påskliljan är så ljuvlig. Du är så duktig med kameran!
Önskar dig det allra bästa av dagar!
Kram igen från Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett stort Grattis på födelsedagen och grattis till Awarden också. Hoppas du får en fin dag. Jättevackra påskfoton här hos dig.
Stora kramen
AnnaMaria
Ps, hoppas brevet kommit fram.

Tigris Predikantan sa...

Vilka ljuvliga bilder!
:)

Love Your Homes sa...

Grattis på din dag Boije, jag ser du tänker i färger du med...men det visste jag redan.

Ha en fin påsk med dina vovvar och ditt fina hus..det blir man väldigt glad av, förmågan till medkänsla!

Ia

HelenJ sa...

Grattis på födelsedagen!

Härligt påskiga bilder - det gula är verkligen vackert!
/Helen

Spirande grönt - sa...

Fina påskarrangemang! De silverdekorerade äggen föll mig verkligen i smaken, mycket vackra.

Grattis på fördelsedagen!

Rebecca

färgtrappan sa...

Hej på dej och ett stort grattis skickar jag härifrån västkusten :)
Visst blir man glad av dessa härliga färger som vi så väl behöver nu efter vintern, som i och för sig varit väldigt vacker och inte så mörk och grå som den brukar, iaf här nere hos oss. Men ändå, nu vill man ha färger i mängder.

Jag fyller också år snart(eller ja det är inte förrän i maj)och tycker precis som du att ibland känner man sig äldre o ibland yngre och det är en rätt härlig känsla tycker jag. Man "snöar" oftast in lite för mycket på vilken ålder man har, dumt!

Ha nu en riktigt härlig påsk!

Anonym sa...

Hjärtligt grattis på födelsedagen!!! Hoppas du haft en härlig dag i solskenet. Här har det varit riktigt vårväder. Hörde tranor och såg vårens första fjäril. Det är bara så skönt.
Kram
Marita i Björkhagen

Huset vid ån sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott! Hoppas att du hade en trevlig dag! Så mycket vackra påskbilder du bjöd på....Påskkramar till dig! Therese

skogsnuvan sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN. men va då ung. Du är ju rena rama lilla flickebarnet vet jag.
Så fina bilder du tagit. Om du nu inte är proffsfotograf skulle du bli det för du har verkligen "ögat"

Home No.1 sa...

Hej=)

Grattis på födelsedagen!
Ja nu börjar äntligen naturen vakna igen så härligt med vår och påsk!
Vi ses i luften=)

Kram Annica.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis i efterskott!

Vilka underbara påskbilder du visar. Du är suverän med kameran, fotot överst är så vackert. Vilka underbara silvriga ägg.

Önskar dig en riktigt fin påskvecka och påskhelg!
Påskkram,
Regina

Marieberg sa...

Grattis på födelsedagen och Glad Påsk!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilka underbart vackra bilder! De är verkligen såå fina <3

Bitte sa...

Grattis i efterskott och grattis till den fina awarden! :-)

Vilka vackra påskarrangemang du har gjort, jag tyckte också att din påskhare var så söt!

Kramar
Beatrice

Vit som snö sa...

Så vackra påskbilder du tagit och så härliga arrangemang! Söt kanin!
Grattis i efterskott får jag säga!
Jag fyller 40 om några dagar o funderar precis som du....men oftast känner jag mej yngre! Däremot ser jag nog inte yngre ut men det är känslan som är viktigast;)
Ha en riktigt fin påsk!
Kram Cilla

Elle sa...

Vilka fina bilder! Riktigt påskigt hos dig idag.

Grattis i efterskott på födelsedagen!!!
Visst känner man sig yngre än man egentligen är! Man är inte äldre än man gör sig. Sen är det bara att hoppas att rynkkrämerna gör resten! *blink*

Grattis även till awarden!
Önskar dig en glad påsk!
Kram Elle

Lantliv sa...

Oj himmel här kommer jag in alltför sent....stort grattis i efter skott min vädursvän!
Nu skall jag rusa till jobbet!
kram Anne-Lee

Bitte sa...

Kikar bara in för att önska dig en Glad Påsk! :-)

Påskkramar
Beatrice

SWEDISH HOUSE sa...

Hej

Jag ar engleska o jag prater litte svenska :(
I have just discovered your beautiful blog recently.
I wish you had google translate gadget on your web page:) I would fully understand your writing but I guess this way I have to try and understand the Swedish hehe!!! At least you have beauitful photographs too!

Jag gillar din RABBIT in the photograph and also your real life one Leo

GLAD PASK
HAPPY EASTER
Julie x

yanmaneee sa...

nike shox
adidas nmd r1
golden gooses
air yeezy
coach outlet
nike air max 95
supreme clothing
coach handbags
kyrie 6
air jordan

Related Posts with Thumbnails