29 augusti 2009

Drängkammaren

När man har många saker att göra blir det lätt att man hoppar från det ena till det andra. Ungefär som bläddrandet i tidningen. Man börjar på en sak och innan den har hunnit bli riktigt färdig så är man igång med något annat projekt... Känns det igen? För mig är det så att jag hinner bli lite less på det som jag håller på med och så får jag inspiration helt plötsligt någonstans ifrån till att göra någonting annat, som ter sig mycket roligare, intressantare.

Ett exempel är drängkammaren. På en gammal gård som den här fanns det förr i tiden åtminstone en dräng. Gården är ungefär 130 år gammal. Han fick husera på övervåningen i en byggnad på gården, som för övrigt är byggd i vinkel och innehåller både snickarbod med övervåning, stall, höskulle, vangslider, bakstuga, pigkammare...och så drängkammaren. Det riktigt kliade i fingrarna på mig att städa upp litet därinne. Tidigt på morgonen blir det ett så fantastiskt ljus uppe i rummet. Ibland sitter vi där på morgonen och dricker vårt kaffe och ljuset som flödar in riktigt vibrerar! Detta underbara ljus!


Drängkammaren

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails