29 augusti 2009

Friska vindar

Idag blåser det friskt vill jag lova! Det dunsar och smäller av okända saker som tydligen sitter lite löst ute...hinkar och diverse annat, som är i riskzonen att få en riktig blåsning och flyga all världens väg. Livsandarna vaknar riktigt i en, så pass mycket att de jagar mig inomhus. :-) Solen tittar fram mellan de jagande molnen emellanåt. Det är litet av en kamp på himlen. Vem ska vinna, molnen eller solskenet? Naturligtvis hade någon blomrackare blåst omkull! En rosa digitalis. Jag hade redan satt en pinne vid den men den hade tydligen slingrat sig loss. Antagligen hade den fått hjälp med det...av vinden.

Efter frukostteet satt jag en stund i läshörnan i favoritfåtöljen. Tittade i en av mina favorittidningar som kom i går. Det börjar med att jag tittar lite här och där och sedan vips...har jag bläddrat igenom den, ostrukturerat och hoppande. Det blir liksom så varje gång fast jag vill börja från början och ta mig långsamt fram mot slutet. Varenda gång blir det likadant och jag gillar det inte för tidningen räcker inte lika länge med detta hoppande förfarande.

Favoritfåtöljen i biblioteket.


Den har små mässingshjul

Draperi




Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails