16 februari 2014

Sidensvans och OS

Sidensvansen sitter i hagtornsbusken och myser i det rosa vinterljuset. En lugn och avslappnad bild.
Jag har fått frågan om jag inte ser på OS? Nej, det gör jag inte, är inte det minsta intresserad. Tävlade själv i längdåkning när jag var ”liten” och det var bland det värsta jag visste… blev bla uttagen och tävlade Ungdoms-SM.
Däremot såg jag Uppdrag Granskning på TV när de hade reportage om hur det gick till inför OS i Sotji, DET var djävulskt intressant!


6 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken vacker himmelsfärg och vilken lycka att ha sidensvansar att titta på!
Nej, OS får vara för mej också - totalt ointresserad här med...!
Lisa

Nora sa...

Sidensvansarna är kära gäster. De är inte så ofta här, men desto mer välkomna när de väl kommer.

Reportaget i Uppdrag Granskning samt Rysslands behandling av homosexuella och oliktänkande gjorde att jag tappade sugen helt den här gången. Jag brukar vara en av dem som tittar på "allt", men den här gången läser jag resultaten i tidningen på kvällen - det räcker.

kanarin sa...

Nä inget OS-tittande här heller. Det är roligare att plantera om pelargoner :)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Såg oxå UG och blev väldigt illa berörd och kände då att det inte skulle bli detsamma att titta,men sen sitter man där ändå och hejar sig gul och blå...det är ju faktiskt dom aktiva som drabbas mest av en bojkott,putin struntar nog i vilket.vacker bild för övrigt!

skogsnuvan sa...

Jag ser inte heller på Os och anser att vi borde låtit bli att åka dit när man hör hur dom bär sig åt mot sitt eget folk. Jag förstår inte ett dugg av att kasta ut så mycket pengar på idrotten för det är ju det det handlar om köpa spelare av varandra och den som har råd med dyraste spelare vinner. Konstiga tankar, det är väl en lek eller????

Hanna sa...

vacker bild
Ha en fin eftermiddag och kväll.
Kram
hanna

Related Posts with Thumbnails