26 februari 2014

Ella fyller 8 år!

Min älskade lilla Ella fyller 8 år idag. Hon är en av labradorerna i flocken av fyra stycken och smart snäll intelligent och mjuk är ord som stämmer bra in på henne.
Jag får ibland frågan om vilken av dessa fyra som är flockledaren och sanningen är att jag inte vet det. De är så finstämt samspelta så det märks inte och det är aldrig något bråk dem emellan, däremot så busar de riktigt rejält och det kan säkert lura en del människor att tro det är allvar. Men plötsligt stannar den vilda leken, någon av dem ruskar på sig så att öronen fladdrar och det är slutsignalen "nu vill jag sluta leka den här leken" och då upphör genast de andra också.
Sötnosen, mattes lilla Ella!


Här ser man när Ella viskar något åt den yngsta labben Pia.
Undrar vad hon säger?


Och så helt plötsligt brakar det stora buset loss!




5 kommentarer:

Mejrams! sa...

Hej!
Så fina dina hundar är, jättefina bilder - grattis till Ella.
Har hittat till din blogg nyligen och när jag bläddrade ner bland dina inlägg så blev jag så berörd av bilden på den fastbundna, ihjälsvultna hunden. Den bilden berör mig något så fruktansvärt.Bara tanken på hur den har suttit där fastbunden i kylan utan mat. Inte kunna lägga sig ner, inte få någon mat eller vatten. Ingen som bryr sig, å det gör så ont i hela kroppen. Hur kan människan vara så grym, jag bara undrar. Kram Merja

Viola sa...

Grattishälsningar från en snygg gul labbehane som går under namnet vilde Malte, han skulle nog gärna vilja träffa er 4

skogsnuvan sa...

Härliga underbara hundar.

Liane sa...

underbara bilder & vad är väl härligare än en stunds lek. Grattis Ella

G:a Affären sa...

Åhh vilka själfulla bilder. Jag förstår att det är ett finstämt samspel, inte bara mellan hundarna utan även mellan dig och hundarna. I vissa grupper behövs inga uttalade ledare, man bara vet att man hör ihop!

Nospuss på fina Ella!
Cia

Related Posts with Thumbnails