26 oktober 2010

Att få vara lite glad!

Ibland behöver man en liten uppmuntran. Vinterkylan smyger sig på, det har fallit snö och det är lömskt och isigt ute på bilvägarna. Mörkret har kommit tillsammans med sin bästa vän kylan. Och då, som en värmande solstråle, såg jag att jag fått en 4:e placering på Fototävlingen Oktoberbilden hos Slottsträdgårdsmästaren!
Vad glad jag blir! Precis vad jag behövde, en liten glädjande nyhet. Det är sådant man vill ha ibland, behöver.
(bilden är tagen med min gamla lilla kamera.)

13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Grattis det var en underbar bild så du en värdig vinnare. Tänk vad man kan bli glad....
Jag minns än idag hur du hade det i vintras.
Kalla fingrar så att du knappt kunde skriva på bloggen hi hi ...
Hoppas verkligen inte att det blir en sådan vinter till.
Ha det gott och ännu ett grattis
Annika

ulla laiho sa...

Grattis! Jättefin bild! Det visar lite på tesen, att det inte bara beror på kameran ... duktig fotograf också ... /Vänligen Ulla Laiho

Mina Gouldsamadiner sa...

En sån bild. Urläcker!!! Förstår inte hur du får till dina bilder. Så skarpa och med ett sådant fint ljus i. Dessutom är dom helt magiska!!!

Anonym sa...

Grattis! Du tar underbara bilder!
Ha det gott!
Marita i Björkhagen

trädgårdsdrömmar sa...

Grattis.Den bilden är så himla fin.Ha det gott.

Laila sa...

Gratulerar! Vilken kick! Bilden är helt fantastisk, skulle platsa i veckans kommande Blooming-Friday! Ska verkligen ta ordentligt med tid att titta runt i din blogg och försöka lära mig mer om konsten att SE och ta bra bilder!
Ha det gott!/Laila

Susie på Stjärnarve... sa...

...jasså, det var du som hade tagit min favoritbild - alltsåd en jag röstade på! Hade också en med och den blev 6:a (alltså bland alla dom andra som inte placerade sig *ha, ha*).

Lisas torp sa...

Grattis! Så kul att bli uppmärksammad sådär!
Typiskt att det var med din gamla kamera...vad ska det då inte bli med din nya!??!!

SEr i ditt förra inlägg att du experimenterer för fullt! Oj, så kul och så fina bilder! Ja, stativ måste vara toppen!
Usch, jag är sååå himla trött på mina oskarpa bilder och min skitkamera, som gör lite som den tycker...! Det måste vara underbart att kunna ställa in allt och få precis som man vill!
Men du ÄR en duktig fotograf, med eller utan höjdarkamera!
Lisa

Skogslyckan sa...

Grattis! Det är ju det jag alltid skriver, älskar dina trolska underbara bilder. Hoppas du blir peppad att fortsätta fota, nu när du har ny fin kamera och allt...
Kram Pia

Lotta sa...

Grattis, det är en underbar bild.
Ha det bra.

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis, det är du verkligen värd, du är en mycket bra fotograf och har en sagolik trädgård! Gud så vackert du bor, huset inifrån, tänk att fira jul i det huset, ala Fanny & Alexanderstil! Och vilken utsikt fr fönstret mot sjön! Gulliga vovvar , ivriga i skogen, så kul att se! Mari.

Galtholmen sa...

Förstår precis varför du blev högt placerad i tävlingen. Du är bara helt fantastisk på att få till det. ALltid jätteinspirerande att kika in hos dig o bli förtrollad.
STORT GRATTIS!
Ulrika

Jord under naglarna sa...

Grattis till den höga placeringen!
Det märks att du gillar att fota och har öga för det lilla extra!

Related Posts with Thumbnails