30 december 2009

Gott Nytt År !

Nu är det snart slut på det här året. Ett år där det har hänt mycket, som det kanske alltid gör när man tänker riktigt efter? Jag vill önska alla som gästar min blogg ett verkligt Gott Nytt År och hoppas att vi alla ska finna glädjen i våra bloggar även nästa år. Jag tycker att det är så roligt när ni tittar in här hos mig!


Jag avslutar det här året med att visa några bilder på farmors gamla änglaspel. Man riktigt ser farten som änglarna har där de dansar runt, runt, runt men ändå aldrig tycks komma någonstans, vad vi ser i alla fall...


Ett år går snabbt, lika snabbt som änlgarna rör sig i rummet eller på himmelen. Nu ska vi snart få höra dikten Nyårsklockan av Lord Tennyson läsas upp på tv. Jag blir alltid så sentimental när jag hör strofen: "...det gamla året lägger sig att dö." Man börjar fundera vad som egentligen har hänt, vad man kunnat göra annorlunda, men allt det spelar ingen roll för det är för sent, liksom, det gamla året kommer aldrig åter. Men, som sagt, tid finns ju egentligen inte, det är bara något som människor hittat på för att...ja varför, egentligen?


Nu är det dags att dra för draperierna för det här året. Det skymmer ute, natten är i antågande, och snart kommer en ny dag, ett nytt år, fräscht och fint och fullt av möjligheter!!!
Gott Nytt År alla!!!



23 kommentarer:

Viola sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År och roligt att jag hittade i slutklämmen på året...:0) ser fram emot nästa bloggår och har mkt på g..här hemma, blir ju att utöka butiken till ytterligare en..en fysisk ..ha det nu så gott med de dina, kram VIOLA

Lisas torp sa...

Vilken härlig slutsalut för det gamla året, man kan riktigt höra änglatrumpeterna..!

Jag ser med spänning fram emot att få fortsätta följa dina helt magiska inlägg här på din blogg!

Så...ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR önskar jag dej!
Varm kram
Lisa

IreneL sa...

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! / Irene

Ruben sa...

Gott Nytt År på dig själv! Hoppas på många fina inlägg på din blogg! Att få följa den från vårens första snödroppar och framåt ska bli väldigt trevligt. /Ruben

Helen sa...

Gott nytt år!!

Hoppas att 2010 blir ett toppenbra år för dig!!

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är en proffsig fotograf, änglaspelet kom verkligen til sin rätt och vilket helt fantastiskt vackert dukat bord nedan, den servisen, oj va fin den är! Du har ett vackert hem och en riktig livsnjutarblogg som jag ser fram emot att följa under 2010 också! Nyårshälsningar till Dig & alla de fyrbenta vännerna! Mari.

sylvia sa...

hei.
nydelig englespill,elsker sånt,
fikk kjøpt et nyprodusert før jul,men ikke på langt nær så flott som ditt.
ønsker deg å et riktig godt nyttår.
glad du la igjen en hilsen hos meg,for da kunne jeg følge deg,gleder meg til det i år 2010..
ha en herlig feiring.
stor varm klem fra sylvia

Annika Christensen sa...

Har du fått upp värmen nu?
Det ser så ut. Verkar som om fingrarna inte frusit utan kan skriva på tagentbordet.
Vackert och som jag sa innan så hade din farmor väldigt god smak.
Gott slut och Gott Nytt
Hörs nästa år
Annika

färgtrappan sa...

Hej! Ett riktigt Gott nytt år till dig också!

Vit som snö sa...

En härlig sak med 2009 var att hitta din vackra blogg!
Önskar dej ett Gott Nytt År 2010!
Kram Cilla

AnnCharlotte sa...

Gott nytt år till dig. Ska bli kul att få se mer av din trädgård framåt våren ;)

Thorins Trädgård sa...

Ville bara önska dig ett mycket gott trädgårdsår 2010!

Gott nytt år!

Kram

Marit

Laila sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år.
Klem Laila

Norregård sa...

Gott Nytt År!!
Ska bli så härligt att
följa dig 2010;o)
Alla dessa vackra inlägg
som du bjudit oss på!!
Kram Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser fram emot ett nytt bloggår med dina fantastiska bilder, vi "syns" nästa år.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Stor kram till dig
AnnaMaria

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Änglaspel...åhh, jag får sådana härliga barndomsminnen! :o)
Gott Nytt År,
kram Lydia

Gårdsromantik sa...

*♫•*¨*•.¸¸* GOTT NYTT ÅR! *¸¸.•*¨*•♫*

Kram Maud

Anonym sa...

MEN vilken underbar blogg och vilket hem ni har!! Jisses så fint.

Det var första men inte sista gången jag kikade in hos dig.

Gott nytt år!

*Ulrike* sa...

I am always amazed at how I can always find even more beautiful blogs. Your photos are wonderful, and I have enjoyed looking at all of them even if I can't read everything. What a beautiful place you have! I am now following your blog, and I have added you to my bloglist so I can remember to come back by!
I wish you and your family a Happy and Healthy New Year!
Ulrike

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
Birgitta

me and alice sa...

Åh så vackert skrivet och vackra bilder!!!
Önskar dig ett gott nytt år!
Kram Susanne

Love Your Homes sa...

Blir lite nostalgisk till änglaspelet, minns man inte sin barndom då, så....

Gott Nytt År till dig o alla på underbara Riksmannagården, vättar o djuren.

Kram Ia

Made in Persbo...Carina sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig kära vän!
Kram, Carina

Related Posts with Thumbnails