12 januari 2015

Väldoft

Väldoft är viktigt i trädgården tycker jag. En av alla dessa underbara dofter i min trädgård kommer från smultronschersminen. Underbart gott doftar den. Lukten påminner lite om Hubba-Bubba tuggummit som fanns förr, kommer ni ihåg det? Kanske finns det fortfarande. Man kunde blåsa jättestora bubblor och det smakade gott och doftade ungefär som den här schersminen.
Den gyllene bubblan i bilden är dock inget tuggummi, det är solen som precis gått upp och bilden är naturligtvis inte från idag utan den är tagen i somras naturligtvis.
När jag ser bilden kan jag nästan känna doften.


2 kommentarer:

hesan sa...

Big bubbles, no trubles.... tror jag reklamen sa ;)
Nu har jag riktig sommarlängtan här hos mig, bara skitväder, har en Shersmin vid trappen som doftar så otroligt gott när den blommar.
Helena.

Linda sa...

Beautiful!!! :)

Related Posts with Thumbnails