01 januari 2014

Första försöket

Första försöket för mig att fota fyrverkerier. Var ut vid tolvslaget här i den lilla byn i Jämtland och hoppades fånga något på bild. Visste inte vilket håll jag skulle rikta kameran så jag chansade vart jag trodde att något fyrverkeri skulle dyka upp. Inte så många i byn som flashade sig med snygga fyrverkerier, men de här två fångade jag i alla fall i kameran.
Desto mer spännande var att det var så lätt att höra vad folk pratade om eftersom ljudet spreds så lätt över den hårda snön och isen den här speciella natten. Ljudet färdades lång väg och hördes lika tydligt som om jag varit precis intill fast jag var hemma på gården. Verkligen spännande!
Jag har ännu ingen fjärrutlösare till kameran så jag fick gissa mig till vilken exponeringstid som skulle passa och ställa in allt i förväg. Skärpan ställde jag in på förhand efter att ha gissat vart fyrverkeriet skulle dyka upp.
10 sek, bländare 11, ISO 400, 200 mm, manuellt läge.



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails