03 juni 2013

Rosenrot

Visar en bild på rosenrot idag. Hinner inte med allt jag vill och måste göra. Allt händer samtidigt överallt och jag är bara en.
Det blir inget "mellan hägg och syren" det här året för allt blommar samtidigt. Häggen, syrenen, äppelblommorna, tulpanerna, rönnen, löjtnantshjärta, klematis, midsommarblomster, hundkäx, rödblära, smörblomma mm. Allt samtidigt och allt borde fotograferas... och jag har ännu inte städat bort allt gammalt visset i rabatterna och nu har det vuxit fast. Och i växthuset exploderar grönskan och håller på att brytas sönder men det går inte att plantera ut blomstren för det kan ännu bli frost på natten.
Och så är det dags att printa och rama in foton till kommande utställning.
Allt händer samtidigt. 

Kanske skulle jag äta upp den där Rosenroten för att få energi och kraft!


1 kommentar:

Veronica sa...

Såklart att det är värt att testa rosenrot.
Det ska ju vara grymt energiberikande så man orkar med allt man vill!
Jag skulle nog valt dem i tablettform istället ;)
Må gott och ta en sak i taget!

//Veronica

Related Posts with Thumbnails