11 januari 2011

Lila sommarfärg

Jag sitter och gottar mig åt sommarbilder! De här bilderna hittade jag i bildmappen från juni, det finns mycket härligt i den. Midsommarblomster ger den där riktiga känslan av försommar, vilda midsommarblomster i många olika lila nyanser.

Att plocka in en bukett med vilda blommor och ställa på bordet en ljummen junikväll..åh vad jag längtar. Det är bra att ha saker att längta efter, det gör att man uppskattar dem desto mer när de inträffar. Och så är det med sommaren. Det är suveränt bra med olika årstider tycker jag för då hinner man inte ledsna på någon av dem. Tjaa, visst är vintern lite väl lång här i norr, men sommaren blir desto härligare sedan.


Egentligen är jag inte någon stor plockare av blommor. Jag tycker faktiskt lite synd om dem! Bli avknipsade eller avklippta och satta i en vas för att vissna ner... Jag njuter helst av dem på plats. Ibland får man lägga sig platt ner på backen för att verkligen se dem.


De lila midsommarblomstren gör sig bra mot den gråa husväggen.

Jag har fått några Awarder som jag är så glad åt. Den första kommer från ladybond.se och hon ger mig den med motiveringen: .."för bilderna läker alla sår i min själ.."
Tack för de orden, de gör gott att läsa! 
Den andra Awarden kommer från gelashemochtradgard.blogspot.com och med den Awarden följer en uppmaning att svara på några frågor, så då gör jag det.

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4, vad står det där?
...till sin glädje såg hon att de var fulla med sprattlande fiskar.

Vad vad det senaste du såg på tv?
Debatt, handlade om facebook och kulturministern var där och debatterade om kulturarbetare.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Elden som brinner i kakelugnen, annars är det tyst, jag gillar tystnaden.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var ut alldeles nyss och gav Solon, hästen, hö.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Fanny och Alexander av Ingmar Bergman här hemma på tv. (brukar se den vid juletid)

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Jag skulle kunna tänka mig att bo på flera ställen, men jag kommer aldrig att överge den här härliga gården.

15 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Vilda växter är formidabla! Ängsblommor en tröst. Å dessa bilder tog du med din förra kamera - man känner kronbladens sprödhet.

Susie på Stjärnarve... sa...

... att jag tycker nog också eatt vilda växter är vackrast där dom växter och min gubbe blir faktiskt t.o.m. lite ledsen om jag plockar in några, så för det mesta njuter jag av dom ute. För njuter av dom, det gör man ju!

bakom berget sa...

Åhhh så vackert! Midsommarblomster....Jag längtar oxå till sommaren. En härlig tid av året. Många säger att man ska njuta av det som är just nu. Det gör jag, men jag längtar under tiden!Fniss ;) Ha det gott! Kram från Åsa.

Hanna sa...

Härliga sommar bilder.
kram
hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilka underbara bilder, vilken färg på blommorna....I LIKE!

Tack snälla för det golv tips, det lutar nog åt grått men kanske testar ditt förslag. Vi får se.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååå vad jag längtar=)

Färgerna gör nästan ont i ögonen, ute är det ju bara nyanser mellan vitt och svart...ok lite blått när det är klart väder och i den blå timmen.

Ha det fint!
Kram,
Regina

Katarinas trädgård sa...

Jättehärliga bilder! De spär på min vårlängtan...
Hälsningar
Katarina

Helena sa...

Suck tänk om det vore midsommar...
Kram från mig!

Laila sa...

Ljuvliga midsommarblommor! Visst är det något särskilt med nävor, skirheten kanske,
Grattis till utmärkelserna!
Ha det gott!/Laila

Nina Lindh sa...

Ååå, alldeles underbar midsommarblomster!

Lisas torp sa...

Visst är det härligt att sitta och gotta sej åt sommarbilder såhär års, man får en liten sommardos helt enkelt - om än bara på bild!

Underbart, ljuvliga nävor!
Grattis till awarderna!
Ha en fin dag!
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till awardsarna!
Älskar bilderna på nävorna och jag tror vi har samma slags för mina är lika blå. Fast jag har inte så fina bilder på mina som du har!
Det var upplyftande att se bilderna.
Agneta kram

Annika Christensen sa...

Mmm så varmt och skönt det var att komma in här.
Ser att du skall göra som jag.
Jag har bestämt mig för att aldrig lämna min trädgård och jag skall tom spöka här och det gillar inte barnen.
Ha det gott och grattis till alla awarder
Annika

Madame Morell sa...

Jag längtar också till sommarens buketter.....så fint.
Jessika

Anita sa...

oh oh underbara bilder...ingen kommentar..bara vackert..

Related Posts with Thumbnails