01 september 2013

Parkering i pelarsalen

Den här tallskogen är som en pelarsal som fångar solens värme med sina skimrande barr och gyllenröda bark. Parkerade och satte mig mitt på vägen och åt medhavd lunch där tillsammans med labben Pia. (oftast brukar jag aldrig ha med mig nåt ätbart eftersom jag är för lat att ta med något) Men den där lunchen smakade underbart: kallt ris och kyckling med curry och vatten att dricka till. Efteråt promenerade jag och Pia iväg längs den gamla vägen och upptäckte direkt en stor björnskit! Färsk dessutom. Vi hade antagligen haft åskådare när vi åt...
Bilen på bilden är min gamla Golf -91. Den är inte att lita på längre! Rycker och vill tvärstanna när jag kör (oavsett hastighet) och nu har visaren över motortemperaturen lagt av och ibland vill den inte starta riktigt...alltså ingen bil att lita på mitt i skogen. Lägg därtill att jag oftast inte har mobiltelefon med mig (antagligen skulle den inte fungera heller.)
Tänk om någon bilfirma-bolag-tillverkare kunde sponsra mig med en ny bil!!! En fyrhjulsdriven som jag kunde få plats med hundarna i, en bil som jag kunde lita på. (Helst vill jag ha vanliga lås med nyckel och gamla pålitliga fönstervevar, inga elhissar till fönstren.)
Hallå!!! Här finns jag! Och jag behöver en NY BIL. Jag ska göra så bra reklam för er bil, bara så att ni vet!


7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh! Bilen bliver så lille med alle de flotte, høje træer.

Hanna sa...

fantastisk bild.

Hyrestanten sa...

Vekligen en häftig bild men mitt hjärta bultar snabbt efter att ha läst om närvaron av björn...

Ingrid sa...

Vilken fantastisk upplevelse! Och härlig bild!
Den med solrosen var bara underbar!!!

Ha en fin, björnfri måndag!

skogsnuvan sa...

Precis en sådan golf fast blå har jag också haft och den stannade och stannade och stannade och fick bogseras otaliga gånger. Usch såna bilar ska man inte ha. Det föder otrygghet för dom stannar när det är som mest olämpligt. Hoppas du blir sponstrad med en ny bil

Ylva sa...

Jag hade också en tossig Golf som stannade titt som tätt men det var bara att hälla ren k-sprit i förhasaren så gick den en stund igen. Till slut blev den dock för alkoliserad......
Fast jag ville bara gratulera till din fina stund, jag är lite avundsjuk på björnskiten :-)

maria at inredningsvis sa...

Vilken jättemysig blogg du har:) Har du bloglovin att följa med??

Om du vill ha skön inspiration för kontoret kan du kolla in min blogg idag:)

Ha en härlig vecka

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

Related Posts with Thumbnails