04 mars 2013

Snömagi...

Det dröjer ännu ett tag innan våren verkligen får fäste och övervinner vintern. Det har kommit mer snö den senaste tiden och jag känner mig kluven inför det. Tänk om man kunde leva i två världar samtidigt, två årstider! Då skulle jag vilja ha vår i min trädgård nu så att jag skulle kunna sätta frö och riktigt njuta av allt som ska göras och låta skogen följa den rätta årstiden och ha kvar snön ännu ett tag. För det är härligt med snön också, det fluffiga snötäcket som ger känslan av snömagi.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara den där speciella känslan, men snömagi kanske är rätt ord.  

2 kommentarer:

Janicke sa...

Sannerligen en bild med magi!

Viola_T sa...

Härligt med en trädgårdsmänniska som även ser det vackra i snön. Snömagi var ordet!

Related Posts with Thumbnails