23 september 2012

Rodnande rönn...

Rönnen rodnar mot den blå himlen. Jag älskar höstens granna färger. Det blir allt kallare men färgerna glöder och sprider en varm känsla. Det gäller att ta tillvara varje vacker dag nu när löven tar farväl med en hisnande final.
Var ute och körde längs dåliga skogsbilvägar igår. Satt och spanade efter just dessa färger och så small det till rejält! Brak, duns, kabong! Ett av alla dessa hål i vägen visade sig vara mycket djupare än alla de andra...och plötsligt började bilen vråla som värsta jetplanet! Det var avgasröret som gick av. Och in i bilen vällde avgaser så jag måste köra med rutan nere hela vägen hem. Så nu är jag utan bil ett tag tills jag får det här fixat. Har haft samma bil hela mitt liv, bilen är 21 år gammal nu och tiden börjar att ta ut sin rätt.  

9 kommentarer:

Felix sa...

Fantastiska höstfärger som du har fångat på bild! Blev nyfiken på klippstånds, så den hamnar på "önskelistan" till trädgården.

Hoppas det ordnar sig med bilden snart!

Hösthälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du får ursäkta men jag var tvungen och fnissa lite, kan se dig spanande efter röda löv och så kommer den där gropen. Hoppas du får nytt rör snart och kan åka på turer igen. För visst är naturen fantastisk nu när bladen börjar ändra färg.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Fantastiskt fin bild/ Stella

LissenTo sa...

Så trist med bilen, som hållt så otroligt länge.

Vilka fina bilder du tar, kul att titta in här.

Ha en fin vecka. // Lissen

MrsUniversum sa...

Enorm bild på alla sätt!!!
Hoppas bilen tar sig - sådana årsmodeller utan elektronik brukar gå att laga - särskilt avgasröret.

Hanna sa...

vackert.
Ha en fin start på den nya veckan.
kram
Hanna

Hon som talar med blommor sa...

Underbart vacker bild på lönnens höstskrud! Jag blir riktigt lycklig av den fantastiska färgexplosionen :) Hoppas att det löser sig med din bil.. Ha det så gott! / Carolin

Marie Lithén sa...

sååå vacker höstbild!

Meta sa...

OHHHH vilka bilder du tar jag bara ryser när jag ser dom!
Hoppas att du förgyller vår tillvaro länge med dina bilder!!!
Kram Meta

Related Posts with Thumbnails