01 april 2015

Jag har vunnit en helikopter!!!

Ja! Helt sanslöst! Fast det är inte riktigt sant att helikoptern blir min i all evighet. Jag har vunnit tre dagars helikopterresor över Jämtland/Härjedalen för att dokumentera med bilder länets förutsättningar för utökad NaturTurism, NATURISM, som de kallar det.
Det är det europeiska investorbolaget
Sight of North som utökar sin verksamhet med exklusiva resor och satsar på orörd natur med "äkthetskänsla".
Och hur kunde jag vinna? Jo de hade hittat min blogg(!) och bland alla andra fotobloggar som de valde mellan så föll valet på mig!
Jag är såå glad! Har alltid velat ha en egen helikopter och lära mig manövrera den, men det här är också helt fantastiskt!
Gruvar mig lite för att jag faktiskt måste klara av att fota samtidigt som jag flyger runt och får se allt ovanifrån, känns svårt att koncentrera sig på flera saker samtidigt.
Men fasen så roligt!!


Uppdatering: Det är 1 April i dag! :-) 

Det är inte helikoptern på bilden som jag kommer att flyga i. Den de använder är vit och grön.

11 kommentarer:

hesan sa...

Grattis, vilken upplevelse det blir!
Önskar dig en härlig Påsk, Helena.

Brimserier sa...


Grattis, vilken grej, skit kul ju!
Önskar dig en härlig Påsk.
Mirjam

Finaste mattan sa...

Stort grattis! Älskar helikopterturer!! : )

Finaste mattan sa...

Stort grattis! Älskar helikopterturer!! : )

Helena sa...

Stort grattis! Jag förstår deras val - det finns så många fina fotografier i din blogg! Fin dag och Glad Påsk!

Viola_T sa...

Påskgratulationer!
Hoppas det inte innebär invasion så naturfriden störs av anhopningar av folk ;-) Ta inte alltför säljande bilder, whrgahhhh... ;-)

Lotta sa...

Wow, grattis! Så roligt, då hoppas jag få se många av dina vackra bilder därifrån! Glad Påsk! /Lotta

Anonym sa...

Låter härligt! Jag har också drömt om helikopterturer! Kanske en härlig vårdag i början av april, typ den första ;-)
/Pernilla

Terje sa...

Låter alldeles underbart detta! Grattis, grattis! :)

Ser fram emot att sedan få se några av bilderna från helikoptern.

Varmt lycka till nu! :)

Terje sa...

Och jag gick på den ja... ;)
Fast det hade varit en härligt fin nyhet!

Jag som redan hade börjat längta efter att få se dina bilder från helikoptern... ;)

G:a Affären sa...

Grattis till uppdraget och kul att du fick jobbet genom din fina blogg. De kunde inte valt en bättre fotograf!
Vinka om du åker över min fäbodvall i Härjedalen...kanske det är något "skrömt" som ser er.

Allt gott till dig!
/Cia

Related Posts with Thumbnails