16 november 2014

Vilken är bäst?

Var ute på gården med hundarna. Plötsligt såg jag den, bilden. Som måste fångas i kameran. Sekundsnabbt innan ljuset ändrades.
Sprang in efter kameran och jobbade fram bilden. Bilden liknar ett grafiskt tryck, en etsning, även fast det är ett foto av de vissna bladen sett genom frosten på glasfönstret i växthuset.
Det är många år sedan jag gjorde grafiska tryck, kopparstick, etsningar och mezzotinter.
Ett konstfoto från naturen.
När jag lade in fotografierna i datorn kom jag att tänka på tapetmönster så jag ändrade färgerna med datorns hjälp och bilden ändrade uttryck och blev en tapet i olika färgställningar.
Den översta bilden är den "rätta" och de undre är ändrade.
Vilken gillar ni bäst?

Blad1

Blad2

Blad3

Blad4



12 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, vilken läcker bild! Ja, exakt som en etsning! Jag tycker att den översta bilden är finast, med de naturliga färgerna! Kul ändå att kunna förändra en bild!
Lisa

Anonym sa...

Åååååhh jag skulle verkligen vilja ha den röda som tapet i mitt vardagsrum! Men den naturliga är vackrast som foto. Snygg bild!

Lotta sa...

Superfina!!!! Gillar nog den översta bäst men som tapet vore den röda läcker! Må så gott! Kram Lotta

Anonym sa...

bild 4

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Supervackert, gillar bild 1 och 2 böst tror jag!
Hej Ewa :)

Lottas Fotografi sa...

Vad läckert! Jag gillar originalet och tvåan bäst.
Kram Lotta

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackra allihop men bäst gillar jag originalet.
Ha det gott
Birgitta

skogsnuvan sa...

Nu blev det svårt men jag tror att jag gillade nr 2 bäst. Den är liksom så elegant och spröd och fin.

Anonym sa...

Så fina de blev alla fyra! eftersom du är en mästare på att "se" är originalet fantastiskt som det är. Det rosa tycker jag mycket om också och även tvåan.Den röda "tapeten" har lite av kinesisk konst över isg, tycker jag! :) /Hillevi

hesan sa...

Ruggigt snygga bilder men jag gillar nog originalet och den sista bäst!
Helena.

Hannele på Hisingen sa...

Fina! gillar den översta

Brimserier sa...

Hej!Alla bilderna är riktigt häftiga, den första så skir, och dom färgade är så snygga.
tvåan o fyran passar mig bäst ,jag gillar färg.
Mirjam

Related Posts with Thumbnails