07 december 2014

Allis 6 månader

Lilla labradorvalpen Allis fyllde 6 månader igår. Jag förstår inte vart tiden tar vägen! Valpar utvecklas så oerhört snabbt att det är svårt att riktigt förstå. Alldeles nyss var hon ett litet svart knyte och nu börjar hon se ut som en vuxen hund.
Hon är helt underbar Allis, hon blev rumsren direkt!, kissade inne bara tre gånger, en gång var mitt fel en gång var det mannens fel och en gång fanns det en pöl på golvet och jag vet inte när den hamnade där. När hon bara var fyra månader lärde hon sig att öppna dörrar! Så nu måste jag alltid låsa ytterdörren om jag absolut inte vill att hon kommer efter mig ut. Hon är riktigt smart och påhittig. En pigg intelligent och busig valp, precis som en labrador ska vara.
Visar några bilder som jag tog samma dag hon fyllde 6 månader. Det syns väl hur hon utvecklat sig och det syns även vad som växt lite fortare, kroppen kommer att fortsätta att förändras ett tag till men inte lika snabbt som tidigare.
Vilken snygging hon är!


Här på bilden är hon 8 veckor.





4 kommentarer:

hesan sa...

Tiden går fort, vår Ville är 6mån på torsdag.
Hon ser super fin ut.
Helena.

skogsnuvan sa...

Så otroligt lik lille Jack fast han är bara 4 månader men han är så duktig och klok och lättlärd och han har bara pinkat inne en enda gång och det var när Kinabror kom hem efter att ha varit borta två dagar. Då pinkade han i rena glädjen. Nu ska dom åka till Skåne över helgerna och jag förstår inte hur jag ska kunna vara utan den gullige.

Godastunder-tokigaidéer sa...

wow vilken vacker tjej, dom är så fina våra labradorer, vår favorit hund :)
Vår lilla tjej går det lite fram å tillbaka med, känns tråkigt man jag hoppas in i det längsta att hennes dåliga armbåge håller sig på avstånd länge.
Kram Anna

Viola_T sa...

Så fin - både då och nu :-)

Related Posts with Thumbnails