04 juli 2014

Bunny Tails

Oj vad jag gillar de här gulliga små gräsen, Bunny Tails, Kaninsvansar, och de är helt underbara att fotografera. Jag har dem tillsammans med lavendel och nepeta, det blir en härlig kombination.
Den här sommaren hinner jag inte med allt som borde göras. Oönskad växtlighet tar över både här och där och jag känner att jag skulle vilja klyva mig i två, eller flera, för att ha en chans att hinna med. Och så ska jag hinna fota också; allt är en prioriteringsfråga; vad som är viktigast för stunden eller för helheten. Det viktigaste av allt är att ta sig tid att verkligen njuta. Sommaren är allt för kort här i norr och det medför sig en stress, sommarstressen, när man egentligen borde slappna av så är det den mest jäktiga tiden på året. Och då blir det helt fel.
Visar en bild på de underbara små kaninsvansarna.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nu har jag tittat lite på dina bilder, och de är fantastisk fina!
Hälsningar Lena

Villrose sa...

Oi! Men den har jeg jo glemt å så i år. De er jo så søte :-)

Rost och rädisor sa...

Verkligen vackra, förstår att det är foligt att fota dom och leka med ljuset. De är så skira och mjuka. Kul och passande namn, frågan är bara varför inte jag har några?
Även här i Småland känns sommaren kort och sommarstressen är jag bekant med.
Allt gott
Anette

skogsnuvan sa...

Dom är fina dom små svansarna. Minns att jag hade sådana när jag odlade eterneller. Något som var modernt ett tag men som är borta nu tror jag Visst får man lite stress den här tiden. Nu ska allt göras och man har så kort tid på sig. Tur att det är ljust på nätterna.

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Precis ett sånt gräs var jag på väg att köpa för en vecka sen, det är så fint!
Tyvärr upptäckte jag ohyra på det så det vart inget köp.
Bra i o för sig, men kul att höra att det funkar hos dig, då borde det gå att ha här också! :)
Sommarstress, känner igen...

Lotta 8`) sa...

Vackert med gräs, prydnadsgräs som det vilda. Undra varför vi egentligen tar trimmen och mejar ned det vilda, fina gräset? och sedan planterar prydnadsgräs i rabatten.... :) Alltid roligt och inspirerande att läsa den blogg. Ha det :)

Related Posts with Thumbnails