29 mars 2012

Sundsjö kyrka på hal is...

Idag visar jag inte några påskbilder. Misstänker att alla mina besökare nästan kräks på alla påskfoton som jag visat den senaste tiden! Tvärs över sjön Sundsjön, på den östra sidan från min by, ligger det lilla lilla lilla samhället Fjällsta. Sundsjö kyrka är verkligen ute på hal is...kan man säga. 

August Strindberg har haft sina anfäder här i bygden och det var här de tog sig namnet Strindberg. Eftersom det är 100 år sedan August Strindberg dog så kommer det att uppmärksammas genom olika jippon (?) eller nåt. Jag vet inte vad som är planerat. Skulle vara roligt att få vara med på nåt hörn. Jag skulle gärna vilja ha en fotoutställning (med väl valda passande foton) i samband med Strindbergs firande! Men det kanske inte passar sig...

12 kommentarer:

Familjen Zaar sa...

Vackert !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trots sol och värme har vi is kvar på en del sjöar också, blev ett vackert foto på kyrkan som speglar sig i isen. Ser att jag ska köpa Amelia vår också.
Solig kram
AnnaMaria

MalinMatilda sa...

romantisk bild, passande hr Strindberg

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Virkelig et flott og spennende utsnitt øverst her!

Hanna sa...

Så fina bilder.
Tack för att du delar med dig.
HA en fin eftermiddag.
kram
Hanna

Rut och Signe sa...

Sitter och tittar på trädgårdstoppen och kommer ihåg att du ska vara med där. När var det ditt avsnitt kommer ut?

Ha det gott, Marie

Anonym sa...

A Strindberg var ju mycket intresserad av fotografering (ville fånga det ockulta och exprimenterade) så varför inte?
Gör utställningen! / Stella

Lottas Fotografi sa...

Vackert! Underbart vackert!
Tack för att du delar med dig av alla dina fina foton ;)
Trevlig helg!

Kina sa...

Hejsan! Letade runt i cyberspace efter trädgårdsbloggar och snubblade över din blogg. Vilka jättefina bilder och vilken fin blogg, hit kikar jag gärna in igen. Ha det bra!

/Kina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder, men det killar lite i magen när man tänker på hur tunn isen är där den ligger kvar. Nu har jag scrollat upp och ner flera gånger och njutit av dina påskkompositioner (ingen kräk-känsla) och de är så vackra, turkost kan absolut vara en påskfärg=)

Ha det gott!
Kram,
Regina

PS. Ja just det grattis till reportaget!

@my casa sa...

Ljuvliga bilder!

Gillar verkligen dina PÅSKbilder också, härlig
inspiration:)

Anonym sa...

Jätte fina bilder! Så klart ska du ha en utställning!
Marita i Björkhagen

Related Posts with Thumbnails